Weglot

DBKK / Klubben

Hvad kan vi gøre for dig:

• Dansk Bjerg- og Klatreklub kan tilbyde kurser

• Salg af bøger

• Bibliotek med over 2000 titler

• Hytterabat i Europa (hvis du tilkøber rabatmærke til 170 kr.)

• Træf og tur arrangementer

• Gratis overnatning i klubbens hytte ved Kullen, der er vores lokale klatrested

• Større arrangementer som Reel Rock, B&W CUP og mm.

Og meget andet.

Hvem er vi

Mission:

Dansk Bjerg- og Klatreklub

Kraftcenter for klatring og bjergsport – med plads til alle

Vision:

Udvikle og sikre de bedste rammer og muligheder for medlemmernes udfoldelse indenfor bjerg- og klatresport

Dansk Bjerg- og Klatreklub har siden starten i 1951 været en forening af mennesker, hvis fælles interesse er bjerge i bred forstand, dækkende alle aspekter af sporten fra traditionel klatring, bjergbestigning, alpinisme, sportsklatring, isklatring, bouldering osv., til bare at nyde naturen i bjergene.

Der er plads til alle interesser i klubben, fra den ambitiøse sportsklatrer til den, som synes det er hyggeligt at bestige et bjerg eller klatre en tur en gang imellem.

Dansk Bjerg- og Klatreklubs formål er at varetage interessen for bjergsport og sportsklatring i Danmark, samt at virke for sikkerhed i bjerge og på klipper gennem uddannelse og kurser.

Hvis du på nogen måde interesserer dig for vægklatring, klippeklatring, bjergbestigning, bjerge eller bjergsport generelt, så vil Dansk Bjerg- og Klatreklub kunne hjælpe dig med kurser, et stort netværk samt information om aktuelle emner og begivenheder og meget mere.

Vi kan tilbyde en masse gode faciliteter, som vil gøre det muligt for dig at komme videre med klatresporten i et ellers så fladt land som Danmark. Dette værende alt fra indendørs klatrevægge, foredrag, overnatning, rabatter, kurser osv.

Kig dig omkring på hjemmesiden og se, hvad vi kan tilbyde. Kontakt os gerne, hvis du har nogle spørgsmål eller hvis du er interesseret i medlemskab af Dansk Bjerg- og Klatreklub.

Bestyrelse

Dansk Bjerg- og Klatreklubs bestyrelse består af frivillige bestyrelsesmedlemmer som bliver valgt på klubbens generalforsamlinger.

Derudover deltager Camilla Reinbothe (daglig leder af Blocs & Walls) i vores møder, såvel som gæster som præsenterer beslutningsforslage.

Er du interesseret at bidrage, så henvend dig gerne til vores formand.

Jan Bønding - Formand & Kasser formand@dbkk.dk

Jan Bønding
Formand & Kassér
formand@dbkk.dk